mandag 29. februar 2016

Eksplosjons boks, konfirmasjon.


God kveld, dette kan man vel si er i siste liten. Jeg hadde så lyst til å være med på Papirdesign sin siste utfordring, og den er straks ferdig for Februar.

Men å lage en eksplosjons boks i 3 lag tar pitte litt lengre tid en hva jeg forventet meg. Spesielt siden jeg å valgte å lage en tutorial på det. Jeg har filmet hele prosessen, og er akkurat ferdig, så filmen vil bli lagt til så fort jeg får redigert den.

Februar utfordringen til Papirdesign for Februar er begivenheter. Å det må man vel kalle en konfirmasjon. 

Her kommer mitt bidrag.

Her er lokket.



Jeg måtte ha litt pynt inni lokket å, og ikke minst bruke dette bilde som jeg ikke fikk brukt i selve boksen.


Jeg visste ikke helt hva jeg skulle ha på sidene av lokket, men fant ut å dele opp stemplet fra papirdesign var det som passet best.






Ser at uten dagslys blir ikke bildene helt opptimale.





Her er tre lag med kartong, hvor jeg har dekorert alle sidene. Starter med fødsel, og jobbet meg videre frem til i dag.



Dette er den første siden.



Baksiden til side 2



Forsiden til side 2.



Baksiden til den siste siden.


Forsiden til den siste siden, og alle sidene er montert sammen.



Oppskrift

3 Kartonge i 3 forskjellige farger/nyanser

ark 1 12x12 inch
ark 2 kutter du vekk 2/8 inch på to sider
ark 3 kutter du vekk 4/8 inch på to sider

Ark 1 Preg på 4 og 8 inch, hele veien rundt, så tar du vekk de 4 hjørnene, som jeg viser filmen.
Ark 2 Preg bare på 4 inch hele veien rundt (preger du på 4 og 8 inch blir det feil)
Ta vekk de samme 4 rutene som på ark 1.
Ark 3 Preg på 4 inch hele veien rundt, og fjern de 4 hjørene rutene.
Midt delen på disse arkene vil bli mindre pr ark.

Mønsterark-
Ark 1 3 og 7/8  inch bredde og 3 7/8 inch lengde
Midtdelen har du i 4 inch både i lengde og bredde, slik at det synes når du monterer del to.

Ark 2. 3 og 5/8 inch i bredde
og 3 og 7/8 inch i lengde
midt delen er 3 og 5/8 inch bredde og lengde

Ark 3. 3 og 3/8 inch i bredde og 3 og 7/8 inch i lengde, midt delen er 3 og 3/8 inch i lengde og bredde.

Lokket
Kutt kartongen på 8x8 inch
Preg ytter sidene ved 1 og 7/8 inch, da vil midtdelen bli 4 og 3/8 inch.

Mønsterark

1 og 6/8 inch bredde, dette er utsiden
4 og 2/8 inch i lengde

toppen på utsidens midt del , eller topplokket er 4 og 2/8  inch i bredde og lengde og det ekstra mønsterarket jeg brukte er 3 og 1/8 inch. i bredde og lengde

Inni lokket

Kantene er 1 og 6/8 inch bredde
4 og 2/8 inch lengde
midt delen  er 4 og 1/8 i bredde og lengde

Ha en riktig god natt. ♥

9 kommentarer:

  1. Denne er heilt fantastisk Jorunn! eit imponerende stykke arbeid:-)

    Tusen takk for at du deltar hos Papirdesign:-)

    SvarSlett
  2. Wow - så kul!
    Takk for deltagelsen hos Papirdesign.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Lillesmor, ble så inspirert av oppgaven deres, og ikke minst alle de nye arkene til PD ♥

      Slett
  3. Du god min for en jobb! Det ble utrolig vakkert. Jeg har aldri sett maken.Du er så flink. Ikke rart dette tok tid, men det ble en gave i seg selv. Gøy å følge med deg her! :) Klemsiklem i den gryende vår.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig Randi, blir helt rørt av ordene dine, du er bare god ♥

      Slett
  4. Å så nydelig den ble, og for en flott videotutorial:) Klem klem

    SvarSlett
  5. Så flott Eksplosjonsboks. Den som får den er heldig. Likte så godt at du hadde tatt med bilder helt fra fødselen. 😊

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...